Härmed

Standard

Är jag nu trogen medlem på garnlagret. Det som jag aldrig trodde skulle hända har hänt!  Jag Linda beställde hem garn och en virknål. Läste häromkvällen en tidning och fick syn på dessa söta små saker:

Det är bara några små problem, själva ”bruksanvisningen”  ser väldigt lätt ut men de mest basala i den texten förstår jag inte riktigt, luftmaska, fastmaska och halvstople. Och tyvärr det är ju just dom tre sakerna som till slut kommer att bli skon… hmm… men kanske hittar jag ngn video på youtube som visar mig vägen till en perfekt halvstolpe!

Jag är ju ganska säker på att jag kommer att göra klart en sko för att sedan aldrig mer ta upp virknålen igen. Därför har jag  gett mig själv en match och utmaning, jag skall göra ALLT för att inte få rätt!!! Fan jag har ju beställt hem garn  för ett helt kompani, alla söta färger som jag hittade…

Ett svar »

      • I’ll try ti figure it out åså gör jag en skriftlig å pedagogisk förklaring sen till dig :p
        Som har ungefär lika bra meningsbyggnad som föregående mening..blir gött! 🙂

      • Hejsan vännen. Tittar in på er ibland. Kan säga att converse-skorna är jättefina, men ni kommer aldrig att använda dem. Vera fick ett par av sin faster – har aldrig använt dem. Kram på er! Hälsningar från Norrland /Helena

      • skick åt me å 🙂 jag kan all dem d tre *klapp på axeln* men ti få dem fyklara i text blir svårt.. :p

  1. WOW, detta trodde jag aldrig! Har aldrig snajat dethär med virkning… minns när vi var tvungna att virka en duk i högstadie – jag kämpade nästan hela hösten tills jag tröttnade och smugglade hem den till mormor och så fick hon virka den färdig istället! 🙂

      • det blir helt säkert bra! 🙂 om int annat så blir e en bra anekdot om saker man fick för sig att man sku börja med under mammaledigheten… som typ min adventskalender (korsstygn) – inhandlad 2009 och antagligen färdig tills Tobias blir konfirmerad… 🙂

    • Ja ha läng ana att d e så d går till då man ger i läxa åt de små liven att sticka. Att de smugglar arbetet till nån äldre 😉

Lämna en kommentar